Follow by Email

zondag 24 februari 2013

Om te beginnen

Wat moet je nou met een blog? Wat schrijf je daar en waarom? Voor wie doe je dat eigenlijk?
Ik lees graag blogs van anderen. Soms om me te verbazen over hoe anderen leven. Soms omdat ik me herken in de verhalen van anderen. Soms om op de hoogte te blijven van iemands situatie.

Ik wil graag een blog bijhouden voor mezelf. Wie daarin geïnteresseerd is, kan via mijn blog meekijken hoe het ons vergaat. Misschien leidt mijn verhaal tot herkenning bij anderen en kunnen we elkaar helpen.

Mijn belangrijkste motief is om de komende tijd mijn verhaal te vertellen. Of eigenlijk óns verhaal, omdat ik uiteraard ook over de andere gezinsleden zal schrijven. Het is een vorm van dagboek, mijn hart luchten, informatie delen en lekker schrijven.

Ik heb een goede reden om op dit moment te starten met mijn blog. De komende week gaan we beginnen met onze officiële zoektocht naar de handleiding van Tiuri. Natuurlijk hebben we al een groot deel hiervan ontdekt, hij is al bijna zes jaar ons prachtige kind. Toch zitten hier en daar witte vlekken op zijn schatkaart, waar vulkanen, moerassen of diepe poelen blijken te zijn. Die leiden dan tot uitbarstingen, moeizame gesprekken en tranen. Het zou voor ons allemaal fijn zijn als het leven wat rustiger verloopt en we zonder drama's kunnen genieten van onze schat.

Dit blog zal een verslag worden van onze reis. We zullen vast allerlei raadgevers, kleurige personages en bijzondere situaties tegen komen. Zoals een goede reiziger betaamt, hopen we veel te leren onderweg, tegenslagen dapper te doorstaan en te genieten van het mooie dat er ongetwijfeld ook zal zijn. We weten nog niet hoe het eindpunt eruit ziet en wanneer we dat gaan bereiken, maar we gaan vol vertrouwen op pad.





1 opmerking:

  1. Goede reis gewenst!! Neem maar wat lekkers mee voor onderweg :-)

    BeantwoordenVerwijderen