Follow by Email

donderdag 28 maart 2013

Bezoekje aan verloskundige



Vanmorgen was ik weer eens bij de verloskundige. Eindelijk zit driekwart van de zwangerschap er op. Het is heel gezellig hoor, zo’n mensje in je buik. Maar dat mensje wordt steeds groter en gaat steeds vaker in de weg zitten. Dan wil ik bijvoorbeeld m’n schoenen aantrekken en besluit Ukkie om even de beentjes te strekken.  Of Ukkie draait een rondje en steekt handjes, voetjes en knietjes op pijnlijke plekken.

Ik heb steeds vaker dat ik ergens niet meer tussendoor pas. Mijn winterjas heb ik al omgewisseld voor een oud exemplaar wat eigenlijk twee maten te groot is. Omdraaien in bed is ook geen pretje. En dan heb ik het maar niet over de opmerkingen die ik krijg over de omvang van mijn buik...

Dus ik was toch weer verrast dat de verloskundige nu zei dat mijn buik eigenlijk vrij klein is voor bijna 31 weken. Dat was bij vorige zwangerschappen ook zo en beide jongens waren acht pond. Ik maak me dan ook absoluut geen zorgen. Ik vraag me eerder af hoe ik anders nog 9 weken in m’n positiekleding moet passen. 

Toch ga ik voor de zekerheid vandaag maar eens in de kasten op zoek. Ergens ligt namelijk nog babykleding in maatje 50, ooit gekocht tijdens mijn eerste zwangerschap. Wie weet kan ik die drie schattige pakjes eindelijk gaan gebruiken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten