Follow by Email

zondag 24 maart 2013

Rustig dagje



We hadden ons al voorbereid op een dagje bijkomen van alle feestvreugde. Meestal zijn we dan allemaal moe en chagrijnig. Maar voor vandaag waren de zorgen blijkbaar onterecht.
 
Tiuri had al twee avonden geklaagd over buikpijn.  Er was verder niets aan hem te merken, dus ik schreef dat toe aan verjaardagsspanning. Zeker omdat hij overdag wél taart wilde eten. Ik gaf dan ook zonder gewetenswroeging een mooi wit tic-tac-pilletje, met de tekst: ‘Dit is een Placebo, dat helpt. En nu gauw weer slapen!’

Vanmorgen zette hij zelf de laptop uit om op de bank te gaan liggen. Dan is hij écht ziek. Ik was dus wel een beetje voorbereid op de overgeefronde die volgde…
Tiuri heeft de rest van de dag op de bank gehangen met (strip)boeken en ik geloof dat hij nu wel weer beter is. Vanmiddag wilde hij zelfs monchoutaart en dat bleef gelukkig binnen.

Piak heeft gekleid, gekleurd, stickers geplakt, electro gedaan, geskippybald, geknipt en gelijmd. Natuurlijk moest ook Trucky3 worden geprobeerd. Piak en papa vonden het nog best lastig, maar Tiuri deed achter elkaar het moeilijkste niveau. Ik heb heel ‘Pluk redt de dieren’ voorgelezen, zodat ze met rode wangetjes en rode oortjes lief het eind van de middag haalden. En zo lagen ze om 18.40 al heerlijk rustig in hun bed.

Gulle gevers: hartelijk dank voor de verjaardagscadeaus!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten