Follow by Email

donderdag 16 mei 2013

Schoolplanning


Vandaag kwam Tiuri stuiterend thuis. Na een boze bui op de terugweg uit school (stomme regen!) ging hij helemaal los. Met z'n plastic soldatenzwaard werden alle meubels 'onthoofd'. Tiuri ging zo hard mogelijk door de kamer rennen in een denkbeeldige wedstrijd, waarbij hij telkens op z'n knieën doorschoof alsof hij een prachtige redding deed als keeper (gelukkig met z'n speelbroek aan). Het was helaas veel te nat om buiten te spelen, dus ik heb hem maar even laten uitrazen. Na een half uurtje werd hij kalm genoeg om weer iets rustigers te doen.

Vanavond ging het opnieuw mis: geen avondeten op, een hoop drama en een pertinente weigering om te gaan slapen. In mijn bed slapen ging nu niet, want dat staat op klossen en heeft een krakerige matrasbeschermer. Uiteindelijk is Tiuri toch gecapituleerd en ligt hij in z'n bed. Met mijn pyjama en kussen, want dan ruikt het net alsof ik bij hem blijf. Het zal nog wel een tijdje duren voor hij slaapt...

De reden voor alle onrust? De juf was zo slim geweest om nu alvast uitgebreid aandacht te besteden aan het schoolreisje van 6 juni. Tiuri kon precies vertellen waar het is, wat ze daar allemaal kunnen doen, hoe lang ze met z'n allen in de bus moeten. Hij kon zelfs de tune van de bijbehorende website nadoen.
Kon de juf dat nou niet volgende week donderdag pas vertellen? Nu heb ik 6 vrije dagen voor de boeg om Tiuri weer op de rit te krijgen. Blijkbaar anticiperen ze wel een beetje op spanning en gestuiter, want de dag vóór het schoolreisje is hij ook al vrij...

Ik wou dat de school zo ver van tevoren de vrije dagen doorgaf! Bovendien: maandag werd ik gebeld door de Opvoedpoli, dat ze nog steeds de vragenlijst niet retour hadden van school. Nu ligt het onderzoek dus stil tot de juf reageert. We hebben toch alvast een afspraak ingepland voor een conclusie- en adviesgesprek, op 27 mei. Ik hoop nu dus maar dat de juf hiermee óók haast maakt...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen