Follow by Email

maandag 17 juni 2013

Even naar buiten

Vandaag ben ik voor het eerst weer buiten geweest. Met Lavinia in de kinderwagen ben ik naar de supermarkt gewandeld, voor lekkere broodjes en kersen. Als je borstvoeding geeft, mag je jezelf verwennen, is mijn motto.

Het is verbazingwekkend hoeveel oudere dames dan kirrend boven de kinderwagen hangen. Meestal gevolgd door een ontboezeming over het eigen nageslacht. Vandaag werd mij onder andere door iemand toevertrouwd dat haar kleinkinderen Sep en Fiff heten. Ik geloof dat ze dat zelf stiekem ook niet zo geweldig vond...

Daarnaast ben ik nu doelwit van buurvrouwen, die al precies blijken te weten hoe onze dochter heet. Want de tamtam hier rond ons parkeerpleintje werkt prima. 'Toen ik je zag staan met je dikke buik toen de jongens werden opgehaald door je ouders, had ik echt niet gedacht dat de baby er al zo snel zou zijn. 's Avonds kwamen beide families al rond half negen op visite toch?'
Ze willen niet alleen graag alle details van míjn leven horen, maar geven ongevraagd ook die van hen. Dat haar kinderen niet van buurvrouw 1 zelf zijn, maar dat ze hun tweede moeder is. En dat de dochter van 19 van buurvrouw 2 ongepland zwanger is en dat ze nu dus de zolder klaar maken voor moeder-en-kind.

Ik ben benieuwd wat ik de komende tijd nog te horen ga krijgen als ik achter de kinderwagen loop!

En dan toch maar twee foto's erbij, zodat jullie kunnen zien waar die dames zo enthousiast over zijn;-).

2 opmerkingen:

  1. Oh wauw! Ja, ik snap die buurvrouwen wel :-)
    (en verwennen met broodjes en kersen lijkt ontzettend gezond en verstandig..!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De prinses! Wat een mooi meisje is ze toch, helemaal verliefd :)

    Groet van je zusje

    BeantwoordenVerwijderen