Follow by Email

vrijdag 14 juni 2013

Kraamweek



Vanmiddag is onze kraamverzorgster definitief vertrokken. De kraamweek zit er nu echt op. Eigenlijk waren het 10 dagen, omdat ik nog twee dagen extra zorg kreeg. Want ik was toch wel heel erg moe. De verloskundige vond dat ik een aardig jasje had uitgedaan en dan had ze het niet over mijn buik die weer verdwenen is. Dus nu heb ik F.loradix (ijzerdrankje) en A.xium (multivitamine) om mijn energieniveau weer op te krikken. En binnenkort maar eens bij de huisarts mijn hb laten prikken om zo nodig ook nog staalpillen te gaan slikken.

Hoe de kraamweek was? Ik zal niet uitweiden over stuwing, tepelhoedjes, kraamverband en alle andere nare zaken hoor. Eigenlijk heb ik niet zoveel gedaan, behalve dan in bed blijven en borstvoeding geven. Het record staat op 12 voedingen op één dag, dus ja, Lavinia groeit lekker. En we hebben natuurlijk bezoek gekregen en kadootjes en massa’s kaarten. (Hartelijk dank allemaal!) Het went heel snel om zo’n kleintje te verzorgen en tegelijk blijft het bijzonder. Alleen die slapeloze nachten wennen echt niet…

De jongens lijken het zusje inmiddels ook helemaal geaccepteerd te hebben. Zondag zei Piak: ‘Ik wou dat de baby weer weg was’, wat bij navraag opgevat moest worden als ‘ik wou dat alles weer gewoon was’. Maar vandaag zong hij tijdens het kleuren een zelfgemaakt liedje over de lieve baby. En Tiuri had vanmiddag bij een vriendje opgeschept dat onze baby lekker veel meer haar had dan die van hen. Hij wilde Lavinia daarna graag een poosje vasthouden en knuffelen en haar baby-luchtje opsnuffelen. Ik denk dat hij wel een lieve grote broer gaat zijn!

De jongens gingen alleen helemaal los toen we afscheid gingen nemen van de zuster. Ik moet direct erbij zeggen dat het ook een geweldige kraamverzorgster is! De lijst van goede kwaliteiten is lang niet volledig, maar dit hoort er in ieder geval op:
-     

  • Iedere ochtend ontbijt op bed
  • Vrijwel dagelijks een schoon bed
  • Iedere dag het hele huis schoon, de wasbox leeg en alles opgeruimd (dus óók alle troep van de mannen hier in huis!)
  • Dagelijks een vers gemaakte fruitsalade, vaak ook nog met slagroom en versiering, ook voor manlief en de jongens
  • Als er tijd over was, monopolie spelen met Tiuri en voorlezen voor Piak
  • Pannenkoeken bakken op woensdagmiddag (en liefde van de mannen gaat door de maag)
  • Geduldig, liefdevol en aandachtig zorgen voor het hele gezin

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen