Follow by Email

maandag 29 juli 2013

Bezweken voor de verleiding...

Al een tijdje belde mijn telefoonmaatschappij telkens met verleidelijke aanbiedingen. Mijn abonnement loopt binnenkort af en ze hebben toch zulke leuke smartphones.

Ik doe al eeuwen met mijn geliefde kleine Samsung SGH-X481.
Hij kan bellen en smsen en dat houden we samen uren vol. Oké, hij is dan al snel niet meer draadloos omdat hij aan de oplader moet, maar dat neem ik voor lief. Op de bank bellen is ook prima.

Twee jaar geleden ging ik naar een winkel om oordopjes te kopen, zodat ik ook in de auto kon bellen. De verkoper heeft me niet recht in m'n gezicht uitgelachen, maar dat was alleen omdat hij daar te beleefd voor was. Hij twijfelde wel hardop of oordopjes al uitgevonden waren in het tijdperk dat deze telefoon werd gemaakt.
Kort daarna vroeg iemand of mijn telefoon van keramiek was. Ik voelde me langzamerhand een fossiel met mijn telefoontje. Blijkbaar bestaat 'hip vintage' wel bij kleding en niet bij telefoons.

Tegenwoordig komt het steeds vaker voor dat manlief gniffelt als zijn telefoon zoemt en er groepsgrapjes worden gemaakt. Of dat hij meedeelt dat de familie heeft besloten dat de bbq dan en dan plaatsvindt. Of dat hij leuke foto's laat zien op zijn telefoon. Ik krijg toch een beetje het gevoel dat ik iets mis.

Vandaag heb ik na een diepgaand vergelijkend onderzoek naar telefoons en abonnementen 'ja' gezegd tegen die aardige jongen van de telefoonmaatschappij. Volgende week brengt de postbode mij een smartphone. Een Samsung, daar heb ik nu wel vertrouwen in. Dan kunt u mij dus whatsappen!

Nu nog bedenken wat ik met mijn huidige telefoon ga doen. Want inlijsten of in het plakboek is een beetje moeilijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten