Follow by Email

zaterdag 13 juli 2013

Gasten weer welkom!

Onze eettafel had in de kraamweek allerlei hippe kleurtjes gekregen. Acrylverf bleek er bijzonder moeilijk af te gaan. Daarnaast bezat hij dankzij onze jongetjes een ongelooflijke hoeveelheid putjes en putten.
Onze stoelen deden mij tegen bezoek soms Ida Gerhardt citeren:
'Zet  u niet op die stoel: ge valt, als Eli, dood;
tussen de zitting en de leuning geen synthese.'

Vandaag hebben we via M.arktplaats een 'nieuwe' eetkamerset opgehaald. Een grote massieve eiken eettafel en zes knopstoelen. Eerst gingen we samen kijken, terwijl broer en schoonzus oppasten. (In ruil namen zij later onze tafel en stoelen mee.) We kwamen terug met vier stoelen, die we zo lang in de tuin plaatsten. Toen ging broer in mijn plaats mee om de rest te halen. Ik ging voeden en met schoonzus kletsen en de jongens speelden in de tuin.

Opeens hoorden we schateren en klateren. Ik schreeuwde, rukte Lavinia los en we renden naar de tuin. De nieuwe stoelen waren nat, de jongens waren nat en de tuin was een modderboel.
Want Piak had een gieter en Tiuri spoot met de tuinslang...

Ik leer heus wel van het tempo waarin onze jongens dingen slopen. Vanmiddag heb ik direct twee mooie dikke stukken tafelzeil gehaald bij 'Juffrouw S.aartje'. Eentje voor het dagelijkse geknutsel en geklieder en een mooie voor als er bezoek komt. Want nu kan iedereen weer veilig komen eten!

Er kunnen twee stoelen extra aan deze tafel!

Mooi stevig tafelzeil...


1 opmerking:

  1. En wij zijn super blij met de 'nieuwe' tafel en stoelen! Dankjewel lieve Mimsemams :)

    BeantwoordenVerwijderen