Follow by Email

zaterdag 27 juli 2013

Resultaat van de buisjes?

Tiuri vindt het heerlijk, vakantie. Lekker de hele dag spelen. In theorie dan.
Ik weet niet hoe vaak ik al gehoord heb 'ik verveel me'. Alsof we geen enkel speelgoedje in huis hebben. Mijn standaardantwoord is 'dan ga je fijn je kamer opruimen'. Maar zelfs dat was al gebeurd!

Natuurlijk speelt hij ook wel lekker, af en toe. Met de lego, met de playmobil, op de laptop en vooral buiten. Maar vanaf woensdagmiddag is Tiuri steeds onrustiger, chagrijniger en vervelender. Ik vermoed dat het komt door de warmte, vermoeidheid en misschien ook behoefte aan meer structuur.

En hééé, had ik vanavond opeens een nieuw inzicht: die buisjes! Die heeft hij sinds dinsdag en sinds woensdag is het mis.
Als je opeens veel meer hoort, krijg je natuurlijk ook opeens veel meer prikkels binnen. De afgelopen dagen zat Tiuri telkens met z'n vingers in zijn oren, vooral als Piak iets wilde vertellen. (Levert overigens enorme conflicten op.) Dat geldt als signaal voor 'stop, mijn hoofd zit vol'. Ik vermoed dat Tiuri moet wennen aan zijn buisjes en dat zelf niet kan uitleggen.

Binnenkort wil ik ook eens met Piak langs de KNO-arts. Controleren of hij zo hard praat omdat Tiuri hem anders niet kon horen, of omdat hij zélf niet goed hoort...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen