Follow by Email

woensdag 17 juli 2013

Teva's en Wolfje

Piak heeft opeens weer een groeispurt. Ik had op M.arktplaats al zitten kijken voor nieuwe sandalen. Normaal krijgt hij dure schoenen van een echte winkel, maar voor die paar weken dat hij in ons kikkerlandje echt sandalen draagt, geef ik liever geen kapitaal uit. Bovendien bleek vanmiddag in de hele stad geen betaalbaar paar te vinden.

Piak wilde heel graag teva sandalen, omdat die ook tegen water kunnen. En die bood iemand in onze stad aan tegen een schappelijke prijs, via M.arktplaats. Dus ging ik weer met Piak op pad.
Er deed een vader open met een meisje en een jongetje. Piak paste de sandalen en wilde ze gelijk aanhouden. Dus ik betaalde. Piak stond stil en keek met grote ogen toe.

Op de terugweg zei Piak opeens: 'Als we weer naar dat jongetje gaan, wil ik Wolfje niet meenemen, want die is van mij.' Na even vragen bleek dat Piak ongelooflijk geschrokken was. Dat jongetje verkocht zijn mooie schoenen! Blijkbaar kun je je geliefde spullen verkopen. De grootste angst van Piak was opeens dat iemand zijn Wolfje zou willen kopen.

Ik heb beloofd dat we nóóit zomaar iets van Piak gaan verkopen. 'Ook niet mijn oude schoenen?' Nee, ook niet je oude schoenen. 'Wat doen we daar dan mee?' Alles gaat naar de zolder, dan kan het daar wachten tot neefje of nichtje is geboren en gegroeid. Dat was een hele geruststelling voor hem.

De jongens krijgen regelmatig spullen van iemand anders en zijn er dan oprecht blij mee. Wat er met zijn eigen te kleine dingen gebeurt, daar had hij blijkbaar nog nooit over nagedacht!


1 opmerking:

  1. Oh wat lief! Ik zie het helemaal voor me...
    Hier zijn de Birkenstocks van Tiuri bijna op - en is de zomer nu pas echt begonnen. Ik zit met hetzelfde dilemma :-)

    BeantwoordenVerwijderen