Follow by Email

dinsdag 23 juli 2013

Warm met muggen

Het weerbericht voor ons huis zou moeten luiden: warm met muggen.
Want met deze temperatuur zijn er zo vreselijk veel muggen, dat het echt niet leuk meer is. Dat levert een lastig dilemma op: zeker de jongens willen zo veel mogelijk bloot, maar ze worden helemaal lek geprikt. We hebben uiteraard allemaal een klamboe, zodat we 's nachts in ieder geval geen makkelijk doelwit zijn. Maar als ik 's nachts zit te voeden, wens ik mijzelf ook een klamboe boven de stoel in Lavinia's kamertje. En als ik 's ochtends of 's avonds op de bank zit, wens ik mijzelf ook daar een klamboe. Horren zijn best aardig, maar zeker niet voldoende...

Helaas helpen klamboes niet tegen de temperatuur. In de woonkamer is het nu 26 graden en boven zal het weinig beter zijn. Voor de jongens hebben we een groot zwembad in de tuin gezet, van 1,5 bij 2 meter. Gisteren ben ik er zelf ook maar in gaan zitten, toen ik bang was dat ik smolt.
Lavinia ligt even beneden in de kinderwagen te slapen (met muggennet), omdat de ventilator haar kamertje probeert af te koelen. Straks zal ze toch weer boven moeten slapen. Dan komt Tiuri thuis uit het ziekenhuis en is het gedaan met de rust beneden.

Die arme Tiuri moet op deze warme dag namelijk buisjes krijgen. Vanmorgen mocht hij niet eten en drinken en hij mag een week niet zwemmen. Gelukkig houdt hij niet van water op z'n hoofd, zodat ik hem met een gerust hart straks weer in het zwembadje laat spelen!

1 opmerking:

  1. He, leuke blog! Ik ga je volgen.

    Hier vroeger, toen jongste een baby was had hij echt heel veel gigantische grote muggenbulten... zo zielig en ik kreeg die stomme muggen maar niet weg. Nu lijkt het allemaal mee te vallen? Heb er zelf gisteren een op mn slaapkamer gespot maar ik heb er geen last van: dekbed in mijn oor en slapen maar. DIe bulten, daar heb ik geen last van. Sterkte! Ook met de buisjes...

    BeantwoordenVerwijderen