Follow by Email

maandag 26 augustus 2013

Borstvoeding vervolg

Inmiddels geef ik al een heleboel weken borstvoeding. Na mijn vorige blog hierover, ontdekte ik pas dat bijna alle mama's die eerste zes weken een drama vinden. Het is blijkbaar niet gebruikelijk om dat hardop te zeggen. Jammer hoor, want dat had een hoop onzekerheid gescheeld!

Langzamerhand begint het inderdaad een beetje makkelijker te worden. Lavinia snapt hoe ze moet happen en drinken. Daardoor is het minder pijnlijk en gaat het een stuk sneller. Mijn lijf raakt er ook steeds meer op ingesteld. Nu zit ik niet meer dag en nacht te voeden. Okee, vannacht was ze er om 2.15 en 5.30, maar meestal slaapt ze lekker door tot een uur of zeven.

Het nieuwste is dat ons meisje contact maakt tijdens het voeden. Als de ergste honger is gestild, wil ze graag even lachen en dan drinkt ze gauw weer verder. Soms maakt ze zelfs even een 'praatje'. Zo gezellig! Dat deed Tiuri nooit. Nu snap ik eindelijk dat mama's borstvoeding ook leuk kunnen vinden.

Het zou alleen wel fijn zijn als ze ook uit de fles wil leren drinken...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen