Follow by Email

donderdag 1 augustus 2013

Opgebracht door de buurman

Gisteren was ik aan het koken. De jongens speelden buiten. Piak mag tegenwoordig ook buiten het hekje en ze waren samen in de speeltuin.  Dacht ik.
Plotseling kwam er een grote vent de tuin in met twee bedremmelde jongetjes. Ik herkende hem vaag als buurman.  Boze buurman in dit geval.

'Deze jongens waren stenen aan het gooien tegen de auto's op het parkeerterrein. ' Tsja. Ik heb hem bedankt voor het melden (wat moet je anders?) en de boys meegetrokken naar de plaats van het misdrijf.
Piak huilde schuldbewust, maar Tiuri was vooral boos. Vriendinnetje was namelijk gevlucht en die had óók meegedaan.

Ik kon geen grote stenen ontdekken, alleen losgeraakt grint uit het kapot gereden asfalt. Ook de schade aan de auto's leek mij minimaal. Toch moest er een passende straf komen, want dit kan natuurlijk niet.
Piak was enorm geschrokken van de grote boze meneer die hem aan zijn armpje naar huis had gebracht. Ik weet zeker dat hij dit nooit meer doet. 'Vanavond niet voorlezen' luidde mijn vonnis.
Tiuri is maar voor één ding gevoelig: 'vandaag niet computeren' werd zijn straf.

Ze hebben allebei een kwartier op vol vermogen gebruld. (En tiuri nog langer op halve kracht.) De boze buurman heeft het vast tevreden kunnen horen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten