Follow by Email

maandag 5 augustus 2013

Strand: check!


Vandaag zijn wij met z'n allen naar het strand geweest. Dat hoort nou eenmaal bij zomervakantie en het was voorlopig de laatste hete dag. We gingen pas rond 15.00, omdat het eerder te warm was voor Lavinia (en omdat we pas laat besloten dat de jongens te vervelend waren voor de hele dag thuis).

Het ging boven verwachting, wat mij betreft. Tiuri mopperde niet dat het water prikte, zoals vorig jaar. Hij ging zelfs kopje onder met papa. Piak durfde niet direct: hij dacht aan Jip en Janneke waarbij de golven boos waren. Maar dat was hier niet hoor, hier gingen ze hem niet omver gooien. Dus ging Piak ook met plezier het water in.

Lavinia raakte wel de kluts kwijt. Ze moest drinken, maar het waaide. Ik had een handdoek om haar heen geslagen, maar toen had ze dus iets op haar hoofdje, wat ze niet wilde. Uiteindelijk snapte ze het gelukkig toch en daarna heeft ze heerlijk liggen slapen in de kinderwagen.

Piak had al na ruim een uur de bibbers. Hij wilde in een warme handdoek en naar huis. Tiuri was toch eigenlijk ook wel moe en koud. We hebben dus het hele spul weer afgedroogd, aangekleed en naar huis gedragen en getrokken. Na frietjes en een douchebeurt is nu de hele familie uitgeteld.
Maar op de actielijst voor de zomervakantie kan ik 'strand' afvinken.

In mijn herinnering zat ik vroeger 's zomers wéken op het strand. Dan logeerden we bij mijn oom en tante of opa en oma, in Zeeland. Er was zelfs een strandhokje waar we konden omkleden en waar windschermen en scheppen lagen. Ik nam m'n badpak mee en m'n moeder zorgde voor de rest. Hoewel ik vermoed dat we in een later stadium zelf onze traditionele boterhammetjes met zand klaar maakten.

Diep respect mam, hoe u dat vroeger deed met vier kinderen!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen