Follow by Email

dinsdag 3 september 2013

Gezeur aan de deur

Altijd als de bel ging op een slecht moment, was het iemand met een collectebus. Of met een unieke aanbieding voor gas/water/licht/stroopwafels/lootjes/nonsens. Stond ik net iemand te douchen (kon de beller beslist horen), was ik een pamper aan het verschonen of had ik éindelijk de kinderen stil in bed, ging de bel. Zeker twee keer per week was het raak.

Wij hebben daarom nu een geweldige sticker bij de voordeurbel, die duidelijk aangeeft dat ik daar niet meer van gediend ben.

Na een aantal keer foeteren op sufferds die óf niet konden lezen, óf beweerden dat de sticker niet voor hen gold, begint het rustiger te worden. Alleen klussende Oost-Europeanen die geen Nederlands kunnen lezen (of doen alsof) komen nog hun diensten aanbieden. De postbode met een pakketje en de glazenwasser bellen nog aan, maar die hebben dan ook toestemming.

Gisteren belde iemand aan, keurig in pak, middelbare leeftijd, maar wel met zo'n verdacht aktetasje. Tiuri was nog thuis en zei luid en duidelijk: 'Hij weet toch wel dat hij niet mag aanbellen?' De meneer deed net alsof hij niets hoorde en bleef staan.

'Goedemorgen mevrouw, ik ben van de J.ehova's G.etuigen. Wij houden een adreslijst bij om te weten waar we niet mogen aanbellen. Maar in verband met de privacy mogen we daar geen namen bij zetten. Ik kom controleren of u nog steeds op deze lijst hoort. Want ik zie wel dat u een sticker hebt, maar misschien is die nog van de vorige bewoners.'

Ik ben niet zo gauw met stomheid geslagen, maar deze keer was ik toch werkelijk overbluft! Ik kon nog net vinnig opmerken dat ik nog steeds niet wilde dat er werd aangebeld. Toen heb ik hem maar een fijne dag gewenst en de deur dicht gedaan.

Ik kom even aanbellen om te vragen of u wilt dat er niet wordt aangebeld. Die hadden we nog nooit gehoord...

2 opmerkingen:

  1. BRutaal he. Ik heb er ook een gloeiende hekel aan. Ook telemarketeers hang ik zo snel mogelijk op maar mensen die me aan de deur lastig vallen (altijd op onhandige tijden inderdaad) daar heb ik geen beleefd woord meer voor over. Alleen collectes met een echte bus voor echt geld, die mogen. Even snel geld en weer weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb er geen last van. Ik denk dat er 3x per jaar aangebeld wordt door vreemden, meer niet. Zelfs collectanten niet. Geen idee waarom wij niet zo populair zijn ;)

    BeantwoordenVerwijderen