Follow by Email

donderdag 19 september 2013

Heerlijke ochtend!

Vanmorgen was Piak om 6.45 wakker: Wolfje kwijt. Gelukkig ging hij gelijk weer slapen. Even later kwam Lavinia voor de eerste voeding. Tiuri sloop zachtjes naar beneden. Ik wist dat het nog geen 7.30 was, maar hij deed zo stil, dat ik hem maar heb laten gaan.
Tot mijn verbazing kwam Tiuri na een tijdje in ons bed! Normaal is Piak degene die 's morgens lekker komt knuffelen en doet Tiuri daar nauwelijks aan. Lavinia deed haar oogjes weer open en was duidelijk blij om haar grote broer te zien. Ze knuffelden, 'kletsten' en hadden samen enorm veel plezier.
Tiuri vertelde dat hij zelf alvast vier boterhammen had klaargemaakt en opgegeten. Bovendien had hij er vast twee klaar gezet voor Piak. Het was hoogste tijd om te gaan douchen, Lavinia terug te stoppen in bed en Tiuri aan te laten kleden. En dat ging allemaal soepel, zonder tranen en gemopper.

Piak werd om 8.30 verontwaardigd wakker: hij had zich verslapen!
Gisteren had Piak namelijk vingerverf gevonden in een la. Precies voor we gingen avondeten, dus ik had beloofd dat hij vandáág echt aan de slag mocht. En nu was hij pas heel laat wakker, o wat een pech! Kostbare verftijd verslapen:-).
Piak kon maar één boterham eten en had geen tijd om aan te kleden. Toen ik zes spiksplinternieuwe verfpotjes opdiepte uit de geheime kadootjesvoorraad, keek hij zó gelukzalig, dat ik me alvast verzoende met de puinhoop.
Inmiddels is de tafel afgeplakt met vuilniszakken, heb ik een verfschort verplicht gesteld en zit hier al een uur een zielstevreden jongetje. 

Het eindresultaat!

2 opmerkingen:

  1. Mooi!

    En oooooo wat heb ik een hekel aan vingervervende kinderen bij mij thuis ... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat wat Mammalien zegt :-) thumbs up voor dat gevingerverf!
    En lang leve de geheime kadokast, zo blijven onze kids nog eeuwen in onze superheldkwaliteiten geloven!

    BeantwoordenVerwijderen