Follow by Email

zaterdag 28 september 2013

High tea met make-upcakes

Toen mijn neef en mijn broer samen A.ge of E.mpires speelden, sloeg bij mijn mannen de jaloezie toe. Kon je dat tegen elkaar spelen?! Al snel werd afgesproken om met z'n allen bij elkaar te komen.
Dat konden de dames niet op zich laten zitten, dus wij besloten tegelijkertijd een high tea te maken.
Een soort familie feestje met mijn broers en (schoon) zussen, neef en ouders. Zomaar. 

Vandaag was het dan zo ver. Vier mannen en Tiuri elk achter een laptop aan onze eettafel. Rode geconcentreerde gezichten. Tiuri was helemaal gelukkig!
Vijf vrouwen en Piak in de keuken met een stapel recepten, massa's ingrediënten en allerhande bakgerei. Ook rode verhitte gezichten en ook een slagveld na afloop; -). Piak hielp koek verkruimelen, 'make-upcakes' versieren, bladerdeeg om worstjes vouwen en uiteraard 'aflikken'. Ook helemaal gelukkig!
En Lavinia sliep overal braaf doorheen.

Ik kwam vooraf op internet allerlei workshops high-tea-maken tegen, vanaf 35 euro per persoon. Ik moet nog uitrekenen hoeveel het ons kostte, maar ik kan wel vast verklappen dat we met zn allen voor minder dan tachtig euro klaar waren.
Op die workshops zit blijkbaar een leuke winstmarge. Hoewel, als ik nu die afwas zie...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen