Follow by Email

zondag 29 september 2013

Lavinia is gedoopt!

Vandaag is Lavinia gedoopt!
Dat voelt als het afsluiten van een bijzondere periode. Twee jaar geleden had ik eigenlijk een punt gezet achter onze relatie. Er was een heleboel mis, ik kon niet meer en ik zag geen enkel lichtpuntje. Daarna begon een intensieve periode van praten, ruzie, piekeren, toch weer proberen, relatietherapie en bidden.
Ik wilde echt niet meer samen verder. Maar onze jongetjes lieten duidelijk merken dat ze het niet gingen redden als ik maar de helft van de tijd bij ze was. Bovendien kon ik het niet over mijn hart verkrijgen om ze zoveel te moeten missen. Ik had het gevoel dat ik geen keus had, dat we samen door moesten. Er waren heel veel mensen voor ons aan het bidden. En het grote wonder gebeurde: we hebben veel gepraat, elkaar veel vergeven, en opnieuw liefde gevonden.

Geloof me, als er iemand sceptisch was over de mogelijkheid dat alles goed zou komen, was ik het zelf. Ik was eigenlijk boos op al die mensen die aan God gingen vragen of Hij ons weer samen bracht. Want dat was helemaal niet mijn bedoeling. Ik wilde een nieuwe start.
Die nieuwe start hebben we ook gekregen, maar heel anders dan ik eerst dacht. Vergeven is niet vergeten, maar zonder pijn achterom kunnen kijken. Natuurlijk zijn er heus nog wel hobbels en bobbels. Maar dat hoort bij het leven. We nemen ze nu samen. Lavinia bestaat dus echt dankzij een wonder van God.

Bijna de hele familie en verschillende vriend(inn)en waren bij de doopdienst. Het voelde als een feest! Al die mensen die van ons houden en speciaal voor ons zijn, bij elkaar op een heel speciaal moment.
De doop is een heel zichtbaar teken dat God ons meisje kent: haar naam is genoemd. Het is een heel speciaal symbool wat markeert dat er een grens is gepasseerd. Een grens tussen wat oud, zondig en voorbij is, en een nieuw leven dat voortkomt uit vergeving. 
Het voelde alsof God vandaag zei: 'Ik ben er voor jullie. Dit kindje is Mijn zegen voor jullie, een bekroning van jullie geloof en vertrouwen. Ik zal er altijd zijn, voor jullie en voor haar.'



 


1 opmerking:

  1. Het was een feest, waar jullie liefde voelbaar was. En show vooral nog eens die jurk, mét het mooie meisje!

    BeantwoordenVerwijderen