Follow by Email

maandag 16 september 2013

Starten op school

Tiuri is vandaag begonnen aan de derde week in groep 4. Vanmorgen zonder drama en buikpijn, want zijn eerste tand is eruit en dat gaat hij laten zien. Vannacht om vier uur stond hij trots naast mijn bed...

Vorige week was het geen succes met naar school gaan. Iedere ochtend als het tijd was om z'n jas en schoenen aan te doen, begon het gezeur. Buikpijn, niet willen, school is stom. Donderdag heb ik hem op het schoolplein uit de auto moeten trekken, omdat hij echt niet vrijwillig ging. Gelukkig kwam er net een vriendje het plein op, zodat hij toch zelf verder ging.

Komende vrijdag hebben we een gesprek met de juf. Ik wil graag weten hoe hij in de klas is. De eerste week hoorde ik nog wel verhalen, maar vorige week kon ik er geen woord meer uit krijgen. Als we naar huis lopen, vertelt Tiuri braaf welke juf er was. Daarna is het: 'school is stom en ik wil er niet over praten'.

Vorige week had manlief een gesprekje met de directeur, over heel andere zaken. Daarna heeft hij ons verhaal netjes verteld. De directeur reageerde heel positief. We gaan dus toch met goede moed het nieuwe jaar in, om te kijken hoe we de juf en Tiuri zo goed mogelijk met elkaar kunnen laten samenwerken.

1 opmerking:

  1. O wat naar. Wij hebben ook wel een zo'n peiode gehad. En als het kind zlf niet praat is het lastig om precies te weten hoe of wat.
    Sterkte! Hoop dat er snel zicht op verbetering is.

    BeantwoordenVerwijderen