Follow by Email

vrijdag 25 oktober 2013

Dilemma's

Soms zijn er van die ingewikkelde vragen. Zo vraag ik me deze week regelmatig af waar ik nou goed aan doe met Tiuri. Prikkels vermijden? Situaties uitgebreid voorbereiden? Gewoon het normale kinderenprogramma draaien?

Het D.olfinarium was enorm leuk, maar is niet bepaald auti-proof. Zo'n show met lichtjes, geluiden, beweging, een hoop mensen, dat is volgens mij voor iedereen een heftige belevenis. Ik heb dan ook echt even geaarzeld. Uiteindelijk hebben we gekozen voor goed voorbereiden, één show overslaan omdat die te heftig was voor de boys en daarna weer een dag bijkomen. Het is namelijk ook wel heel erg leuk.

Morgen is er een verjaardagsfeestje, bij een indoor-speeltuin. Tiuri heeft er al twee dagen van gestuiterd, nu is hij het even vergeten en morgen stuitert hij vast weer. Hij heeft namelijk kortsluiting: tot nu toe waren feestjes bij iemand thuis. Inmiddels heb ik er al tien gesprekjes over gehad, maar het kwartje valt nog steeds niet echt. Ik weet zeker dat hij het leuk gaat vinden, dus overslaan is geen optie. Nu gaan we dus maar het normale kinderenprogramma doen: ik kan het nauwelijks voorbereiden, omdat ik zelf niet weet hoe het precies gaat.

Vandaag stond een autorit en bezoek op het programma. Tiuri sputterde al bij voorbaat. Met veel voorbereiden zou het vast goed kunnen gaan. De enorme voorraad lego die Piak en ik zagen, had het beslist tot een succes gemaakt. Toch is Tiuri vandaag niet meegegaan.
Piak heeft een lekker mama-dagje en komt helemaal tot rust. Ik liep niet op mijn tenen om ontploffingen te voorkomen. Tiuri is ook tevreden.

Uiteindelijk ben ik wel blij met de keuzes die ik gemaakt heb. Maar het is ook lastig, om vooraf dingen in te schatten. Ontneem ik hem een pleziertje of geef ik hem juist rust? Ik heb vaak het gevoel dat ik voor iedereen moet denken en voelen, omdat het hele gezin de impact voelt als Tiuri het niet trekt. Lastig hoor, moeder zijn!

2 opmerkingen:

  1. Volgens mij ben je gigantisch goed bezig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat denk ik ook. Al blijft het moeilijk, jij bent een supermoeder dat je zo met hem bezig bent en probeert mee te denken en te voelen.

    BeantwoordenVerwijderen