Follow by Email

donderdag 24 oktober 2013

Dolfijne dag

Gisteren zijn we naar het D.olfinarium geweest!
Zoiets bereiden we tegenwoordig goed voor. Dan heb ik het niet over kaartjes en krentenbollen, maar wel over de jongens.

Dinsdag hebben we de jongens dus eerst verteld waar we naar toe zouden gaan. Daarna hebben ze op internet al stukken van de shows bekeken. Dat motiveert enorm om op tijd naar bed te gaan, want anders mis je de volgende dag iets moois;-). Het haalt de spanning er af tijdens de voorbereidingen, omdat ze weten wat er gaat komen. Bovendien wordt het geen teleurstelling, omdat ze zich soms van alles in het hoofd halen, wat vervolgens anders en dus fout is.

Woensdagmorgen was Tiuri tamelijk ongezellig. 'En ik ga niet! En jullie gaan ook niet!' Maar toen puntje bij paaltje kwam, koos hij eieren voor zijn geld en deed hij toch gezellig mee.

We begonnen bij de Piratenshow. Twee stralende jongetjes en een slapend meisje in de draagdoek: helemaal goed! Daarna de grote A.quabellashow, waar we zowat het mooiste plekje hadden. Piak kneep mijn hand bijna fijn, zo spannend was het toch nog. Donker, lichtjes, geluiden, film, dolfijnen, het was wel heel erg veel tegelijk. Lavinia heeft heel discreet in het donker gedronken en keek daarna lekker mee.

We hebben allerlei shows gezien en we hadden de drie liefste kinderen van de wereld. Soms moesten ze even stuiteren in een speeltuin, maar die waren vast speciaal voor dat doel aangelegd;-). Uiteindelijk zaten wij samen op een bankje heel bewust te genieten dat het zo'n geweldige dag was!

Daarna nog even bij opa en oma kijken naar het kapotte raam en de rommel van de inbrekers. Tiuri's opinie: 'Het raam was erg stuk, maar ze hadden alleen een paar armbandjes en kettinkjes enzo gestolen en een paar muntjes.' Maar spannend was het wel!
Toen frietjes gegeten, inclusief kinderverrassing en softijsje.
En toen was het op.

Piak was intens boos en verdrietig dat de ballonnen op waren. Maar met een uitgebreid avondritueel ging hij toch heel lief slapen.
Tiuri heeft nog strips zitten lezen, nog andere oma gebeld om van alles te vertellen, nog geknuffeld en toen ging hij niet bepaald lief slapen. Uiteindelijk heb ik wel z'n vieze spijkerbroek uitgekregen en is hij in mijn bed gaan liggen om met Lavinia te knuffelen. Daar wordt Tiuri heel rustig van en toen is hij toch in slaap gevallen.

Maar heus, dat genietmoment op het bankje, dat was toch de 'afterparty' wel waard!

2 opmerkingen:

  1. Soms is het toch net wat te veel dan weer, zoveel leuks en spannends.. En ook dat gaat de komende tijd vast steeds beter. Jij weet inmiddels hoe je moet voorbereiden, zij raken steeds meer gewend... Ik moet zeggen dat ik je wel dapper vind, met baby-tje naar zoiets. Ik liet baby zo veel mogelijk thuis (kan niet altijd) want echt lekker met zo'n wezen dat elk moment de boel bij elkaar kan gaan schreeuwen zat ik niet!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat vooral mijn probleem was trouwens, dat laatste...

      Verwijderen