Follow by Email

woensdag 2 oktober 2013

Eten tegen de weegschaal

Op een of andere manier zit ondergewicht in onze familie. Klinkt fijn, maar het is eigenlijk net zo lastig als overgewicht. Want ik ben inmiddels net zo bewust bezig met eten als iemand die aan de lijn doet. Ik doe dus aan de cirkel;-).

Volgens het voedingscentrum is een BMI van 18,5 nog gezond. Volgens andere sites moet je minimaal op 20 zitten. Mijn BMI was al onder de 20, maar dankzij een rondje buikgriep zit ik nu onder de 18,5.

Dus heb ik vanmorgen ontbeten met twee plakken ontbijtkoek, twee boterhammen met jam en een boterham met kaas. Inmiddels heb ik ook een gevulde koek op en is het bijna tijd voor de lunch.

Omdat ik borstvoeding geef, zou ik 2500 calorieën per dag moeten binnen krijgen. Als ik dan ook nog wil aankomen, moeten het er nóg meer zijn. Geloof me, dat is een hele klus als je dat gezond probeert te doen!

3 opmerkingen:

  1. Zoon zat ook tegen ondergewicht aan en die proberen we op een gezonde manier "vet te mesten", maar het is erg lastig als je gewoon niet zoveel op kunt...

    Aan de andere kant, het is ook maar weer een cijfer, en hij is nu eenmaal van zichzelf een tengere jongen. Nooit ziek, en goede weerstand... dus we letten op maar zo belangrijk is dat gewicht nu ook weer niet. Vond de dietiste gelukkig ook laatst..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Roomboter op je ontbijtkoek, roomboter op iedere boterham. Suffe tip van de zkh-dietiste, maar alle piepkleine beetjes helpen.
    En bananen doen het ook goed (wij hebben ze inmiddels verbannen... niemand kan een banaan meer zien!).
    Eet ze ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah, roomboter genoeg na de high tea! Ga er maar cupcakes van bakken morgen met Piak. Marsepein erop en eten maar!

    BeantwoordenVerwijderen