Follow by Email

donderdag 31 oktober 2013

Slaap...

Het aller-, allerliefste zou ik een keertje 8 uur aan één stuk willen slapen. Maakt niet uit op welk tijdstip, gewoon 8 uur zonder wakker worden. Ik kan me namelijk niet herinneren wanneer ik dat voor het laatst heb gedaan...

Gisteravond ging ik om 23.00 Lavinia voeden. Ze was best slaperig, dus dat duurde zeker een half uur. Daarna kroop ik in m'n bedje. Prompt ging Piak huilen. Die wilde een slokje water en draaide zich weer behaaglijk onder zijn warme dekbed.
Was ik eindelijk warm en slaperig genoeg om in te slapen, riep Piak weer. Nog een knuffel. Nou, vooruit dan, en géén geluid meer. Gauw weer terug naar m'n bed!

Toen ik wakker werd van Piak, had ik geen idee hoe laat het was. Het was heel donker, dat wel. Hij informeerde luidkeels of het al half 8 was. Nou, niet bepaald, ga slapen jij! Sliep ik net, wéér Piak. Nee, nog lang geen half 8, en waag het niet om nog een keertje te roepen!
Piak begon heel hard te huilen, omdat hij zo graag met zijn nieuwe plastic pony wilde spelen. Uiteraard werd Tiuri daarvan wakker. Allebei slapen, nog minstens een uur!
Daarna werd het stil. Ik was inmiddels ijskoud en kroop naar het warmste plekje van het bed;-). Toen ik bíjna sliep, begon Lavinia te huilen. Half zeven. In mijn optiek nog helemaal geen tijd voor een voeding, maar vooruit dan.
Om zeven uur kroop ik opnieuw ijskoud onder m'n dekbed. Kon ik nog een half uurtje slapen. Lukte niet meer...

Ik wou dat het zomer was, met vijfentwintig graden 's nachts. Ik wou dat Piak voor het eerst in z'n leven echt leerde doorslapen. Ik wou dat ze het accepteren als hun papa 's nachts bij hun bed komt. Of dat ze zelf even dat slokje drinken en dan weer verder slapen.
Ik wou dat het pubers waren, die je uit hun bed moet sleuren.

Helpt iemand mij later even herinneren?!

1 opmerking:

  1. Dan lig je wakker omdat ze ver na jouw bedtijd nog niet thuis zijn van het stappen.... :-)

    Maar ik duim voor je mee dat het langzamerhand wat beter gaat. Niets zo slopend als gebroken nachten. Hier is ook mama altijd het haasje, papa doet soms op mijn aandringen wel een poging om ze te sussen, maar dat werkt toch nooit zo goed :-) Gelukkig worden ze bij ons tegenwoordig bijna nooit meer 's nachts wakker.

    BeantwoordenVerwijderen