Follow by Email

donderdag 17 oktober 2013

Zandhaas

Gistermorgen kwam de buurman vragen of ik mijn auto wilde verzetten. Dan blokkeerde hij daarna dat plekje alvast. De zandhaas kwam weer.

Onze stad is gebouwd op veengrond en alles verzakt enorm. Bekend grapje is dat je bij ons de grond per liter koopt, in plaats van per vierkante meter. Als het hard regent, spoelt het zand gewoon onder de tegels uit. In het poortje was een hele rij tegels weggezakt. Dan zie je opeens een gat van een halve meter diep.

De buurman had gauw gebeld naar de meneer die hier altijd alles weer trouw bijvult en opnieuw bestraat. Het is een tuinman die in zn vrije tijd ongeveer iedereen bij ons pleintje tot klant heeft. Ik heb mij het halve voorjaar geërgerd aan zijn grote bus met megakar die de parkeerplaatsen blokkeerde. Hij presteert het gerust om na 22.00 nog te bestraten met een zwaar ronkend apparaat.
Ook nu kwam hij pas na het avondeten, stond hij hopeloos in de weg en maakte hij herrie terwijl de kids moesten slapen. Maar hij kost weinig, dat dan weer wel.

Volgens mij is het een typische beunhaas. In dit geval dus een zandhaas.

Onze tuin is vorig jaar professioneel voorzien van een laag piepschuim en is toen enorm opgehoogd. Ligt er nog prima bij. Bij de andere buren hoeft hij ook niet meer te komen: die hebben de tuin onderheid. Groeit niks meer, maar het scheelt een hoop zand en frustratie!

2 opmerkingen:

  1. Mooi verhaal. En nu ik weet waar je woont begrijp ik het ook echt helemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat de grond daar per liter is, bedoel ik...

      Verwijderen