Follow by Email

zondag 24 november 2013

Achter het behang

Het is soms even níet gezellig hier. Wel tijdens het voorlezen. En toen er even buiten werd gespeeld. En tijdens het appeltaart eten. En toen bij het avondeten gebraden kippenpootjes geserveerd werden. Als ik even positief reken, kom ik al op vijf uurtjes...

Ze hebben goede redenen hoor, om ongezellig te zijn. Vrijdagavond veel te laat naar bed. Zaterdagmiddag veel te veel prikkels. Piak zaterdagavond weer te laat naar bed. Iedere ochtend te vroeg wakker. Sinterklaas die voor onrust zorgt. Te koud of te nat om lang buiten te spelen.

In zo'n situatie kruip ik liefst met een dekentje, thee en chocola op de bank. Zij gaan juist gillen, rennen, huilen, elkaar slaan, kortom: alles doen wat verboden is. Tijdens een rustig ogenblik vroeg ik iets aan Piak. Hij antwoordde nonchalant: 'ik doe toch niet wat jij voorstelt'.

Op zo'n moment citeer ik graag m'n zusje: Het is hier geen democratie, dit is een dictatuur!

1 opmerking:

  1. Hihi, oeie tekst. Alleen als het volk gaat morren is het best lastig de dictatuur in stand te houden... Viel mij deze week op. Hm.

    BeantwoordenVerwijderen