Follow by Email

woensdag 13 november 2013

Eet smakelijk!

Het avondeten is op een of andere manier nooit het gezelligste moment van de dag. Ja, met pannenkoeken en patat gaat het best goed hoor. Maar dat eten we niet dagelijks.

Tiuri eet een heleboel dingen niet. Of hij eet ze soms. Of hij moet drie kwartier gevoerd worden.
Piak kijkt soms vol afkeer naar z'n bord, zegt dan: 'ik ga liever naar bed' en verdwijnt direct zelfstandig naar boven.

Vorige week had ik me uitgesloofd om de prei te vermommen als hartige taartjes. Ik vond ze erg geslaagd. De jongens vonden ze er ook wel interessant uitzien.
Tiuri at het bladerdeeg en een béétje vulling. Piak zei: 'ik ben drie en eet drie hapjes'. Waarna hij drie hamblokjes lospeuterde en op at.


Maar vanavond, heus, vanavond ging het prima. Ze riepen direct dat het heeeeel lekker was. 'Mama, dankjewel dat je zulk lekker eten hebt gemaakt!' Ze aten alles zelfstandig in recordtempo op.

Het geheime recept? Pot wortels-met-doperwten, zakje aardappelpuree, rookworst uit de magnetron. Minimale inspanning, maximaal resultaat. En ze hebben vast meer vitamines binnen dan bij de preitaartjes...

1 opmerking:

  1. Oja, zo herkenbaar. Aardappels-vlees-groente doen het het beste. Wat niet wil zeggen dat ze staan te juichen, maar ze eten er nog iets van. (En patat, ja, dat gaat er altijd in... maar om dat nu elke dag te geven...)

    BeantwoordenVerwijderen