Follow by Email

dinsdag 19 november 2013

Gedachtenkronkel

'Mama, ik wil nog wel een zusje, want dan zijn we met twee jongens en twee meisjes en dat is eerlijk.' Tiuri fietst naast me en is blijkbaar in voor een gesprekje. Ik maak grapjes over dat ik er wel een paar zal adopteren en dat ik mijn handen vol genoeg heb met twee jongens.

'Maar jij kunt toveren dat er een baby komt en papa niet.' 'Tiuri, je weet toch nog wel waar baby's vandaan komen?' Geërgerd: 'Ja, die groeien in de buik van hun mama. Maar ik weet niet meer hoe ze daar komen.' Ai, blijkbaar is hij een heleboel informatie vergeten die hij tijdens m'n zwangerschap heeft opgevraagd. Kan ik weer overnieuw beginnen...

Het lijkt me op dit moment voldoende om te vertellen dat een papa en mama wel eens bloot knuffelen en dat er dan soms een baby komt. 'Bloot? Maar dat is toch heel raar?' Nee hoor, als je met elkaar getrouwd bent, dan mag je samen bloot knuffelen. 'Maar dan ziet toch iedereen je?' Huh? 'Daar zijn toch een heleboel mensen bij?'
Gedachtenkronkel gedachtenkronkel gedachtenkronkel.
'Nee, niet bij de bruiloft!'

2 opmerkingen:

  1. Hier werd laatst een broertje besteld - én de boys geloven dat ik kan toveren. Tsja... wat ik daar nou weer van moet denken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, dat zijn de betere gesprekken.

    Hier heeft Papa ooit eens voorlichting gegeven, en ze hebben een hele tijd geloofd dat pápa de baby's heeft gemaakt, en dat hij daar dan alleen mijn buik als soort broedmachine voor nodig had. Arghgh. Irritante man. :-)

    BeantwoordenVerwijderen