Follow by Email

vrijdag 29 november 2013

In de war

'Wanneer is het nou pakjesavond?' Op 7 december, Tiuri.
BOEM!!!

'Eigenlijk zouden we 30 november ook pakjesavond hebben. Maar oma ligt in het ziekenhuis, dus nu gaat dat niet door. Ze is zo ziek dat ze dan echt nog niet thuis is.' 'Dan wil ik op 5 december gewoon óók pakjesavond, hier thuis!' 'Dat is goed. Dat snap ik best. De regel is dat het op 5 december pakjesavond, is, dus moet dat ook precies dan.' Ik pak wel wat extra ondergoed en sokken in.

'Nou heb ik hoofdpijn. Ik snap het niet meer. Nou zijn de woorden OMA en PAKJESAVOND in de war. Ik wil er niet meer over praten!'
'Dan gaan we de woorden weer uit de war halen. Dan gaan we eerst over oma praten en daarna over pakjesavond, tot je het weer snapt.'

Dus hebben we eerst gepraat over oma, over opereren, over nog lang in het ziekenhuis blijven en over verdrietig zijn. We hebben samen gebeden of God de dokters wil helpen en oma weer beter wil maken. Toen was het thema klaar.
Daarna hebben we uitgerekend hoeveel nachtjes nog tot pakjesavond. Tiuri weet al wat hij gaat krijgen, want dat hebben we samen uitgezocht. Scheelt een hoop spanning! Toen was ook dat thema klaar.

De hoofdpijn was over, de rust was weergekeerd. Nu praten we er een hele poos niet over, tot hij er zelf over begint, is de regel. En ik ben heel trots op mijn grote jongen, dat hij zélf kan aangeven hoe het werkt in z'n hoofd!

1 opmerking:

  1. Nou nderdaad, super dat hij kan aangeven wat er miisgaat. Strekte voor ona en oor jullie natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen