Follow by Email

donderdag 12 december 2013

Gewoon een dag (en een nacht)

Het was een vermoeiend dagje gisteren. Maar ook leuk hoor!
Tiuri is naar de zolder verhuisd. Hij heeft nu een strak witte kamer met een bed, tafel en kast. En met alle playmobil natuurlijk. Mooi maken komt wel in de kerstvakantie, hij is er nu al blij mee!

Piak moest eerst mee naar het consultatiebureau, met Lavinia. Hij moest een prik. Stoere kerel hoor, hij gaf geen kik!
Maar s avonds voor het slapen gaan, begon hij er toch over. Hij was bang geweest dat die naald er niet meer uit ging. En het deed toch nog erg pijn. Hij wilde nooit meer zo'n prik!
Ik stelde hem gerust. Maar Lavinia moet volgende keer twee prikken, zei ik erbij. De tranen schoten in z'n oogjes: dat is zielig mam, het doet zo'n pijn!

Piak ging dapper alleen slapen. Met een extra groot nachtlampje, dat wel. En ik heb een héél boek voorgelezen: Het kerstfeest van twee domme kindertjes.

Maar of het nou van de prik of van de kamer is, vannacht moest ik vijf keer bij z'n bed komen...

3 opmerkingen:

  1. Spannend allemaal, en dan ook nog de sint en kerstperikelen. En oma. Zucht... Zou er ook niet van slapen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeh, dat is een leuk voorleesboek! Ik herinner het me nu nog steeds!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zullen we afspreken dat 't vannacht vier keer wordt? Morgen drie? Daarna twee enzovoorts? Slaap jij de kerstvakantie in ieder geval een hele nacht in je eigen kamer ;-)

    BeantwoordenVerwijderen