Follow by Email

maandag 23 december 2013

Nieuwe huisgenoot

In mijn contract stond dat ik als een 'goede huisvader' moest zorgen voor mijn leaseauto. Hmmm. Ik ben geen vader en hier in huis gaat ook wel eens iets mis. Zo vond ik gisteren een lijmpot-uil die Piak in een vlaag van frustratie met een prikpen wreed doorboord had. Maar in het algemeen ging het meer dan vijf jaar uitstekend met onze diverse leaseauto's.

Maar helaas, als je niet meer werkt, houdt ook je leasecontract op. Nu moesten we dus voor het eerst een auto kópen. Met een aantal criteria gingen we internet afstruinen. Er moesten drie zitjes naast elkaar op de achterbank passen. Niet al te duur natuurlijk, anders zou ik nog maanden iedere nacht drie keer uit het raam kijken of mijn euro's nog op de parkeerplaats stonden. En zo nog wat zaken, zoals benzine, kilometerstand en verbruik.

Beste vergelijkingssite bleek overigens het parkeerterrein bij de basisschool. Aangezien al die grote gezinnen ook grote auto's nodig hebben, stonden alle merken en modellen gewoon op een rijtje. Kon ik eens spieken wat nou in het echt een grote kofferbak had, want onze mega-mega-tent moet in de zomervakantie ook mee. En zo vielen alle stationwagens af omdat die nauwelijks in zo'n parkeervakje te wurmen zijn.

Op markt.plaats vonden we een geweldige Zafira, een rode. Ik sprak met de jongens af dat we er dan witte stippen op zouden plakken en 'm paddenstoel gingen noemen. Rafox is gaan kijken, maar het bleek een afgedankte brandweerauto te zijn waar de strepen niet meer zo goed af wilden. Ik vermoed dat de kinderen die brandweerstrepen geen bezwaar zouden vinden, maar Rafox dus wel.

Uiteindelijk is er vandaag een groene Zafira aangeschaft. Voldeed aan bijna alle criteria, alleen de geluiddichte onbreekbare doorzichtige afscheiding tussen de kinderen bleek niet leverbaar. Hopelijk gaat deze huisgenoot nog járen mee!

1 opmerking:

  1. Jammer van die geluiddichte afscheiding, maar het is al heel wat dat er genoeg ruimte voor drie op de achterbank is (en die enorme zitjes), dat scheelt al een hoop ellende. Hier nog één stoel en een zitvberhoger en een dunne tienjarig in het midden, maar het is proppen en het moet niet te lang duren allemaal...

    BeantwoordenVerwijderen