Follow by Email

donderdag 9 januari 2014

Borstvoeding, nog steeds!

Wie mij zeven maanden geleden had verteld dat ik zó lang borstvoeding zou geven, had ik echt voor knettergek verklaard. Zéven maanden, met het plan om nog even door te gaan ook.

Tsja. Lavinia doet dat flesje gewoon niet. Pap met een lepeltje, ook geen succes. Fruit en brood gaat er met kleine minibeetjes in. Daarna heeft ze vier uur lang buikpijn, tot ze met een hoop lawaai alles weer kwijt is. Als het arme kind vreselijk groene stinkpampertjes maakt als ze iets anders dan mamamelk krijgt, dan wachten we dus nog maar even. Ze heeft zulke rode billetjes dat het echt zielig is. Bittere noodzaak dus, die borstvoeding.

Lavinia weet precies wat ze wil hoor. Inmiddels trekt ze zelf aan m'n kleren om te zorgen dat ze bij de melk kan. Vanmiddag was ze lang wakker geweest en bood ik nog een slokje aan voor het slapen. Ze had geen zin en bleef lekker rondkijken. Ik stopte Lavinia in de slaapzak en ze begon luidkeels te mopperen. Ze stak twee handjes uit en keek strak naar de juiste plek. Slaapzak weer uit en gauw drinken in plaats van slapen. Spijtoptante, noemen wij dat!

Ik had het nooit verwacht, maar eigenlijk vind ik het wel prima zo. Natuurlijk zou het fijn zijn als iemand anders om 1.30 en 4.30 z'n bed uit gaat voor een voeding. Natuurlijk ben ik helemaal blij als ik weer mijn jurkjes-met-rits-op-de-rug aan kan. Natuurlijk zou ik soms even de deur uit willen zonder Lavinia. Maar het is toch ook wel gezellig en het gaat eindelijk allemaal vanzelf.

Ik heb dus besloten om er maar gewoon van te genieten. Geen idee hoe lang het nog door gaat, maar als ze vier is zal ze vast niet meer willen!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen