Follow by Email

donderdag 20 februari 2014

Honger zit tussen je oren

Iedere dag is het op vaste tijdstippen voedertijd in ons gezin. Drie maaltijden, 's morgens iets lekkers en 's middags om 15.00 drinken met een koek. Fruit mag uiteraard tussendoor ook nog. (Piak mag maximaal 1 banaan, twee appels en één ander ding...)

Tiuri is behoorlijk de kluts kwijt deze vakantie. Hij is eigenlijk al ontregeld sinds vorige week woensdag. Het leven bestaat uit schooldagen en niet-schooldagen. Vakantiedagen passen niet zo goed in zijn hoofd. Tel daarbij op dat in het weekend ook dingen anders gingen, dan is het systeem helemaal ontwricht.

Gelukkig mocht Tiuri maandag bij opa en oma spelen. Hij had ontzettend genoten: lekker bewegen, spelletjes, aandacht, verwennen. 's Avonds kon hij maar weinig spruitjes op, want hij had zo'n enorm groot ijsje gegeten! Na het avondeten moest ik weg. Gauw Piak in bed, Lavinia voeden en in bed, Tiuri in bed. Hup hup weg.
Niet dus.
Tiuri was out: niet omkleden, niet tandenpoetsen, niet naar bed.

Ik kan niet naar bed en slapen, want ik heb honger.
Maar je had zoveel ijs en lekkers gegeten, dat je niet eens je avondeten op kan. Ik heb nog spruitjes?!
Nee, ik wil geen spruitjes, want mijn buik zit vol. Maar ik heb toch honger.
Je hebt geen honger als je buik vol zit. Wat wil je nou?
Ik heb wel honger. Ik heb mijn drie-uur-koek niet gekregen, dus nou heb ik nog drie-uur-honger en kan ik niet slapen totdat ik een koek heb gegeten...

3 opmerkingen:

  1. Ah ja, eten volgens een vast rooster!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoeveel trommeltjes gaat Piak straks mee naar school nemen? O-oh… ;-)

    BeantwoordenVerwijderen