Follow by Email

zaterdag 22 februari 2014

Piak logica

Vrijdag gingen we heerlijk winkelen, met alleen Piak en Lavinia. Gewoon shoppen, zonder gezeur, geduw, geschreeuw en andere vormen van broederlijke interactie. Lavinia stopten we in de kinderwagen en die vindt alles prima. Piak liep braaf mee. Die snapt overigens uitstekend dat goed gedrag dan meestal wordt beloond met complimenten en wat leuks of lekkers.

Na de zoveelste winkel was Piak er toch wel echt klaar mee. 'Mama, mijn voeten zijn moe. Ik heb ook zo'n dorst. Ik wil naar een restaurant en dan wat drinken!' Wij hadden eigenlijk precies dezelfde mening als Piak, dus die deal was snel gesloten. We loodsten Piak met een omweggetje naar een tafel en stoel, waar we hem met de rug naar het raam parkeerden. Fristi, kleurpotloden en een kleurplaat, doosje snoepjes erbij en Piak was helemaal gelukkig.

Maar toen we weer vertrokken, kon zelfs Piak het niet meer missen. 'Mama, wat zie ik daar nou?!' 'O, een hele lange rij mensen die staan te wachten.' 'Nee mama, je snapt het best, dat is een springkussen!'
Precies. Tot mijn verbazing wandelde hij braaf en gezellig verder naast de kinderwagen.

'Mama, volgende keer wil ik wel graag op het springkussen.' Ik was zo blij verrast met deze meegaande kleuter, dat ik met open ogen instemmend in de val liep. 'Dan gaan we eerst naar het restaurant om iets te drinken, want als je dan buiten komt, dan staat het er opeens!'

1 opmerking:

  1. Logisch, toch? Wel lekker, om een keer zo'n meewerkend kind (kinderen) te hebben :-)

    BeantwoordenVerwijderen