Follow by Email

dinsdag 25 maart 2014

Piak is vier!

Het heeft een hele tijd geduurd, maar nu is Piak ook écht een gelukkige kleuter.
De verjaardag was een groot succes, precies hoe hij het wilde, herhaalde hij steeds. Hij mocht zelf bij de winkel de taarten kiezen. Ik ga niet uitgebreid staan bakken als ik er zelf geen hap van mag. Hij bedacht zelf dat hij bowl en chips wilde.

Ook de kadootjes waren helemaal geslaagd. Bij elk mooi presentje zei hij weer dat dit precíes was wat hij wilde hebben. Dus geen lego, playmobil of voetbal, maar véél stoepkrijt, véél stempels, véél stickers, lijm, véél papier, dino's en een speelhuis in de tuin.

Als we 's ochtends naar school lopen, heeft Piak nu ook een rugzak, met nieuwe beker, nieuwe broodtrommel en fruitbakje. Hij gaat zelf naar zijn klaslokaal, hangt min of meer zelf zijn jas op en huppelt vol vreugde naar binnen. We zoeken samen zijn stoeltje, ik krijg nog net een zwaai en dan kan ik met Lavinia naar huis.

Het helpt wel erg dat vriendinnetje en buurjongetje ook in dezelfde klas zitten. Gisteren ontdekte Piak echter dat die tussen de middag naar huis gaan: ze beginnen met halve dagen. School in je eentje is nog best spannend, dus deze week wenst Piak ook maar halve dagen te gaan.

Drie keer naar school wandelen en weer terug, dat is me iets te veel van het goede, ondanks het mooie weer. Dus maakt Tiuri ook een sprongetje richting zelfstandigheid: hij mag vanmiddag in z'n eentje naar huis lopen. Google zegt dat het 550 meter is waarom kost het ons dan een kwartier met z'n vieren. Hij moet één keer bij de zebra oversteken en één keer 'echt'. Moet kunnen toch?

Moet ik er opeens twee tegelijk loslaten...

3 opmerkingen:

  1. Wow…. wat dapper.
    P.E.T.J.E. af voor jou! En Tuiri, mijn grote held!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een grote jongens heb je zo zeg! Gelukkig ook nog een hulpeloze baby :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd!! Heerlijk als een kind zo makkelijk naar school gaat, lijkt mij.

    BeantwoordenVerwijderen