Follow by Email

vrijdag 23 mei 2014

Kinderen voeden is een uitdaging...

Vanmorgen begon ik dapper met het voederen van Lavinia. We hebben vandaag pap geprobeerd en zelf gemaakt fruithapje van appel en banaan. Van allebei at ze de helft, na een halfuur afleiden en aandringen. Een kwart boterham ging ook. Vanmiddag at ze zowaar pap van speciale melk, bambix en gepureerde peer. Het hielp enorm dat er twee grote bromvliegen rond zoemden! 

Aangemoedigd door dit succes, besloot ik energie te steken in het avondeten. Ik weet heus wel dat mijn jongens geen groente lusten. Dus pureerde ik de broccoli, paprika en cherrytomaatjes voor hen tot een gladde pastasaus. Lavinia kreeg potje doperwten. 

Piak is hapje voor hapje gevoerd en had na ruim een half uur alles op. 
Bij Tiuri heb ik er uiteindelijk onder grote dwang zeven of acht happen in weten te krijgen, waarna hij luid schreiend naar boven ging.
Lavinia heeft, ook onder dwang, een half potje doperwten voor kinderen van 4 maanden gehad. Daarna zijn Lavinia en ik samen onder de douche gegaan om het groen uit onze haren en neuzen te wassen.

Vanaf morgen eten wij patat, denk ik...

1 opmerking:

  1. Och, ik leef met je mee. Wat een ellende kan dat eten toch zijn. Heowel gelukkig lang zo erg niet als bij jullie heb ik soms de neiging om óf het eten door het huis te smijten óf de kindjes met hun neusjes erin te duwen. En de rest van de week inderdaad niets meer klaar te maken. Zucht. Hou vol! :-)

    BeantwoordenVerwijderen