Follow by Email

zaterdag 17 mei 2014

Lavinia en eten deel 2

De vrijdag begon met een bezoek aan het bureau. Lavinia werd gemeten en was écht niet langer dan 73 cm. Wat gek, zei de assistente, vorige keer was ze 73,5. We vermoedden dat babies niet krimpen, dus vulde ze 73,5 cm in. Op de weegschaal kwam Lavinia uit op 7640 gram. Maar 60 gram meer dan zes weken geleden.

De verpleegkundige vroeg wat Lavinia eet op een dag. Het is geen bezwaar als ze niet eet, maar wel als ze niet groeit. Ik heb maar gezegd dat ik toch wel een verband zie tussen die twee dingen.

Ik mocht naar een diëtist. Ik heb zeer helder uitgelegd dat ik daar tot nu toe gans niets mee kon. Dan liever een kinderarts. O, ja, dat was wellicht een goed idee. Het bureau zou een verwijzing maken voor de huisarts. Dan zou die mij doorsturen. Nogmaals het adres van de huisarts gegeven.

Ik heb zelf alvast de huisarts gebeld. De assistente belt mij zodra ze de post heeft ontvangen. En wat zat er vandaag bij mijn post? Juist, vier papiertjes met daarop Lavinia's groeicurves. Zonder enig begeleidend lettertje.

Wordt vervolgd...

In het kader van ons gezamenlijk gewicht heb ik maar koekjes gebakken. Zonder verboden ingrediënten en lekker!!!

2 opmerkingen:

  1. Zolang jij ze niet net zo opkruimelt als je kleine dametje (maar daar vertrouw ik dan maar op!).
    Altijd fijn, de avonturen bij het CB... maar in dit geval gaat het natuurlijk wel wat verder dan 'gewoon' dom commentaar op je eigen aanpak. En brieven schrijven blijft moeilijker dan printen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bewijst ook dat het meten van baby's geen exacte wetenschap is. Het gewicht, daar kun je wel wat meer aan zien. Ik ben benieuwd wat de huisarts/kinderarts er op deze leeftijd mee kan/doet en wat er uit komt.

    BeantwoordenVerwijderen