Follow by Email

maandag 16 juni 2014

De kinderarts, deel 2

Zowaar, ik keek een beetje uit naar het bezoekje aan de kinderarts! Lavinia is al sinds dinsdag ziek en na een paar betere dagen, had ze vanmorgen weer hoge koorts. Kon de kinderarts mooi even kijken wat er aan de hand was (virus + oorontsteking dus). Tegelijk hield ik m'n hart vast, want een week ziek, is een week erg weinig eten...

Lavinia werd onder luid protest gemeten en gewogen. Ze was in vier weken tijd 1 cm gegroeid, naar 74,5 cm. De weegschaal bleef steken op 7670 gram: 30 gram erbij sinds 16 mei.

De kinderarts vond het eigenlijk niet zo gek, dat ze niet veel was gegroeid. Tandjes, ziek, begrafenis, onrust, allemaal redenen om niet te willen eten. Het waren niet de meest representatieve weken, om te kijken of een kindje goed groeit.

Over drie weken moeten we terug komen. Ik weet niet zo goed wat ik er van vind. Aan de ene kant ben ik blij dat we niet allerlei onderzoeken en toestanden hoeven. Aan de andere kant: ze is in 10 weken tijd dus maar 1 cm en 90 gram gegroeid. Das wel heeeeel weinig...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen