Follow by Email

maandag 14 juli 2014

Lavinia heeft de smaak te pakken!

Lavinia is zó blij dat ze geen nutridrink-pap meer hoeft.

In plaats van een paar keer per dag worstelen om lepeltje voor lepeltje pap in een woest spartelend kind te krijgen, delen we onze boterhammen. Ik maak voor mezelf twee keer per dag vier boterhammen klaar, met speculoos en hagelslag en gestampte muisjes. Daar eet Lavinia dan vrolijk twee keer zowat een hele boterham van op!

Bij het avondeten blieft ze geen potjes, maar eet ze graag van mijn bord mee. Vaak krijgt ze ook zelf een klein bakje of bordje met eten om zelf te eten. En natuurlijk maria.biscuitjes, veel vers fruit en fruitpotjes.

Plus borstvoeding. Want dat drinkt madam nog steeds graag hoor. De kinderarts en diëtist dachten dat een voeding minder zou helpen om haar meer te laten eten. Maar die theorie gaat niet op: ze eet veel meer en beter, zonder dat er een voeding af is.

Ik denk zelf dat de nutridrink nog teveel lactose bevatte. 'Daar hebben de meeste kindjes geen last van mevrouw!' Nou, die van ons dus écht wel. Ik merk het dagelijks aan haar pampertjes. Ik merk het aan haar humeur. Ik merk het aan haar ontwikkeling.

In ieder geval vindt Lavinia me een stuk liever, nu ik geen pap meer probeer te voeren. Vrijdag ging Lavinia míj brood voeren, met een enorme grijns. Ze knuffelt veel meer en lacht veel meer naar mij. En ze vertelt me hele verhalen, waarbij ze gelukkig met haar vingertje aanwijst wat ze bedoelt.

Nu nog hopen dat ze ook groeit.


2 opmerkingen:

  1. Dat is goed nieuws! En wat een leuke foto's..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ze ziet er zo schattig uit
    : )
    KUSJES

    BeantwoordenVerwijderen