Follow by Email

woensdag 24 september 2014

De nieuwe kinderarts, deel 2

Gisteren zou de kinderarts uit Den Haag bellen. Ik heb de hele dag vol spanning mijn telefoon in m'n vingers gehouden. Om half acht 's avonds belde ze uiteindelijk. En wat mij betreft met goed nieuws!

Er komt een uitgebreide serie onderzoeken, om ons meiske helemaal binnenstebuiten te keren.
We beginnen met bloedprikken voor de schildklier, de bijnieren en nog wat zaken die nog niet zijn gedaan.
Daarna krijgen we een passageonderzoek, waarbij contrastvloeistof wordt gebruikt om te kijken hoe alles van binnen werkt. (Gelukkig heeft Lavinia een sonde, daar kun je het zo door spuiten.)
Vervolgens wordt er een uitgebreid onderzoek gedaan naar haar hartje. Omdat ons neefje een heel ernstige hartafwijking heeft, vind ik dit toch wel spannend, al ga ik er eigenlijk vanuit dat het wel goed zal zitten.
Er wordt een foto gemaakt van de botten van haar handje, om te kijken naar botstructuren. Lavinia heeft een tijd zo weinig voedingsstoffen binnen gekregen, dat ze willen controleren of haar botten wel goed zijn.
Bovendien gaan we over op andere sondevoeding, omdat Lavinia nog steeds kapotte billetjes heeft. Ondanks de zalf met hydro.cortison en mico.nazolnitraat. Met volledig lactosevrije sondevoeding hopen we de oorzaak daarvan weg te halen.
En dan ben ik vast nog wel wat vergeten.

Alle onderzoeken worden gepland op één dag. Ik heb gauw gevraagd of dat dan asjeblieft niet in de herfstvakantie hoefde, en daar houden ze rekening mee.
Want om alle narigheid en de mislukte zomervakantie te compenseren, gaan we in de herfstvakantie heerlijk een weekje weg. Ik ben zo blij van iets leuks om naar uit te kijken!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen