Follow by Email

zaterdag 6 september 2014

Pretdag

Vandaag is de fijnste pretdag in mijn leven mama, verzuchtte Piak. Want ik heb een linopolie  (my little pony) verdiend met doorslapen en ik heb bij oom en tante koekjes gebakken en Lavinia is thuis en jij kan me in bed stoppen!

Ik was het helemaal met hem eens. Lavinia mocht vanmiddag naar huis!
We hadden opnieuw een gesprek met de kinderarts en ze was goed genoeg gegroeid. Opeens zat ze vanmorgen op 8660 gram!
Het nieuwe schema met veel zelf eten en 's nachts bijvoeden via de sonde gaan we zelf thuis doen. We hebben een sondepomp en vier grote dozen voeding, spuiten, slangetjes en instructies gekregen. We kunnen zelf prima calorieën uitrekenen en sondevoeding geven.

Ik was eigenlijk net zo blij over het gesprek met de arts. Er komt namelijk toch aanvullend onderzoek naar de oorzaak dat Lavinia niet genoeg eet en niet vanzelf groeit. Bovendien komt er onderzoek naar de koemelk allergie en naar mogelijke andere allergieën. In het kinderziekenhuis in Den Haag gaan ze Lavinia bespreken en we gaan daar ook een afspraak krijgen. Omdat Lavinia nog steeds niet zelf gaat staan, zal de kinderfysio van het ziekenhuis ook naar haar kijken.

Ik ben echt opgelucht dat er nou eindelijk meer gaat gebeuren dan alleen calorieën in het meiske proppen. Hopelijk is er geen andere oorzaak dan 'te eigenwijs om te eten', zoals tot nu toe werd gezegd. Maar dat wil ik gewoon onderzocht hebben, zodat we andere dingen uitsluiten. En ik ben heel blij dat we daar nu toch mee starten.

Zodra Lavinia begreep dat ze naar huis mocht, zwaaide ze naar iedereen die ze zag. Ze was helemaal happy toen ze weer thuis kwam. Geloof het of niet: in de keuken wees ze direct naar haar koektrommel!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen