Follow by Email

zaterdag 22 november 2014

De kinderarts en de uitslagen

Gisteravond belde de kinderarts uit Den Haag over Lavinia. Ze had eindelijk de uitslagen van de onderzoeken uit ons eigen ziekenhuis en van de onderzoeksdag. Het resultaat: er is niks afwijkends gevonden.

Natuurlijk ben ik blij dat er bij ons meiske geen enge nare ziektes zijn gevonden. Natuurlijk ben ik blij dat allerlei bloedwaardes en stofwisselingsdingen normaal zijn. Natuurlijk ben ik blij dat ze lekker ontwikkelt, speelt en happy is.

Maar de kinderarts vond dat ze wél zou moeten aankomen, op basis van wat ze allemaal binnen krijgt. En haar gewicht wil nog steeds niet omhoog. Ze woog gisteren 8825 en dat is best wel veel te weinig voor bijna anderhalf jaar. Dat vind ik ook nog steeds een punt.

Dus gaat de kinderarts uit Den Haag ons doorsturen naar het Sophia. Daar kunnen ze nu eenmaal meer dan in Den Haag. De kinderarts wil graag een deltatrac meting doen en dat kan alleen daar. Ze gaat contact opnemen met het ziekenhuis om te kijken of Lavinia daarvoor in aanmerking komt. Maandag belt ze terug.

Ik blijf hopen dat Lavinia alleen maar last heeft gehad van de verkeerde voeding. Dat ze alleen maar zes maanden achterstand heeft opgelopen doordat ons ziekenhuis ondanks mijn protest voeding met koemelk voorschreef. Ik blijf hopen dat ze nu haar energie inzet om die ontwikkeling weer in te halen en daarna te gaan groeien.

Maar áls er iets anders is, ga ik er vanuit dat het Sophia dat boven water kan krijgen.

1 opmerking:

  1. hallo moedige mama, ik lees al een tijdje je blog, maar reageerde nog nooit.Ik ben een belgische mama van 3 kindjes, waaronder één dochtertje van ruim 18 maanden dat net geen 8,5 kilogram weegt. Wij gaan regelmatig op controle met ons jongste meisje om haar gewicht op te volgen, maar hier in België maken ze van dat gewicht geen probleem, zolang het evolueert. Ik moet er wel bijvertellen dat mijn dochtertje voor de rest motorisch wel mee (of zelfs voor) is, en dat ze gewoon een slechte eter is die heel veel energie opdoet door veel te bewegen. Maar is het ook niet gewoon mogelijk dat je dochtertje inderdaad een (beperkte) ontwikkelingsachterstand en laag gewicht heeft doordat ze 6 maanden onaangepaste voeding kreeg? Ik bedoel, misschien is er voor het overige ook niets 'mis' met jullie dochtertje... Ik wens het jullie in elk geval van harte toe! groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen