Follow by Email

dinsdag 25 november 2014

Piak naar de KNO-arts

Vanmiddag was het de beurt van Piak om bij de KNO-arts in de stoel te gaan zitten. De beste man verzuchtte dat ik wel een strippenkaart bij hem kon nemen. Informeerde en passant nog even hoe het met Lavinia is. Daarna besloot hij dat Piak buisjes krijgt. Tijdens de narcose gaan ze dan bekijken of de neusamandel ook geknipt moet. En trouwens, aan het scheve tussenschotje te zien, is Piaks neus toch echt gebroken geweest.

Piak is helemaal verdrietig en bang. Alles met dokters en ziekenhuizen vindt hij eng en afschuwelijk. Toen we thuis kwamen kon hij alleen nog maar huilen: ik wil niet...

Morgen gaan we naar het pre-operatief spreekuur van de anesthesist. Dat is longen en hart beluisteren, vragenlijst laten zien en klaar. Bij de KNO-balie kennen ze me blijkbaar ook al. De dame vond dat ik als vaste klant de voorlichtingsmiddag wel over mocht slaan. Ik kon vast zelf Piak wel vertellen wat er gaat gebeuren. Yeah, ontsnapt aan twee uur in een zaaltje met andere ouders en kinderen!

Dinsdag 2 december mogen we weer in het ziekenhuis verschijnen. Gelukkig hoeft Piak niet zo lang zenuwachtig te zijn. Is hij mooi klaar vóór pakjesavond!

1 opmerking:

  1. Zettumop vandaag! En ik wens je bergen met wijsheid om Piaks angst een plekje te geven. Mijn moeder gaf me voor mijn keelamandelen een dokterskoffertje en het verhaal gaat dat ik toen eindeloos mijn poppen heb 'behandeld' en dat naspelen dus wel effectief was tegen een potentieel ziekenhuistrauma. Naast de speelgoedinstrumenten had ze er nog allerlei dingen uit de verbanddoos ingedaan en ik herinner me wel dat gerommel met pleisters en verbandjes. Misschien moet dr. Piak een dierenkliniek voor de My Little Ponies beginnen?

    BeantwoordenVerwijderen