Follow by Email

woensdag 5 november 2014

Twee hectische dagen

Het waren weer twee bijzonder hectische dagen hier.
Gistermorgen fietste ik eerst met drie kinderen naar school, om Piak weg te brengen. Daarna naar de oogarts in het ziekenhuis, voor Tiuri. Keurig 9.00 zaten we klaar, 9.15 mochten we naar binnen bij de orthoptiste. Die constateerde een hele punt verschil bij zijn rechteroog. Druppels in z'n oog en een half uur wachten. Om 9.55 constateerde ze nog steeds een hele punt verschil. Dus nog even naar de echte oogarts, die inderdaad ook een hele punt verschil constateerde. Met een briefje voor een nieuwe bril konden we eindelijk om 10.15 weg.
Ik fietste eerst naar school, om Tiuri weg te brengen. Toen gauw naar huis, om Lavinia te verschonen en een peer te geven. Gelukkig schuift ze die pijlsnel naar binnen!

Daarna fietste ik gauw wéér naar het ziekenhuis, nu naar de KNO-arts voor Lavinia, waar we 10.50 verwacht werden. Dit is echt mijn favoriete dokter. Hij vroeg uitgebreid hoe het met Lavinia ging en speelde even met haar. De buisjes zitten prima. En, zei de beste man, oorontstekingen kunnen ook veroorzaakt worden door een verwaarloosde koemelkallergie/lactose-intolerantie. Dat legt namelijk je weerstand plat en geeft virussen en bacteriën de kans om narigheid te veroorzaken.
De KNO-arts vond het ook een goed idee als ik Piak een keertje langs zou sturen. Die heeft namelijk heel vaak looporen en slaapt 's nachts nog steeds niet door. En ik ben best bereid om daarvoor alle mogelijke oplossingen te overwegen.

Was ik van 8.30 tot 11.30 zoet geweest met heen en weer fietsen tussen school, thuis en ziekenhuis. Voor totaal niet meer dan 20 minuten in drie verschillende spreekkamers. Pffff...

's Middags besloot ik een mail te schrijven aan de kinderarts en diëtiste. Lavinia eet super goed, ze is happy en ontwikkelt. Ze heeft net zo'n grote hekel aan die ontsierende sondepleister als ik. En we vinden het een hoop gedoe, met die sondevoeding en die pomp die midden in de nacht uitgezet moet worden. Dus besloot ik te vragen wat het streefgewicht is, wat ze minimaal per dag moet eten en wanneer ze van die sondevoeding af zou mogen. Nu hopen op een snelle reactie!

Vanmorgen ben ik bij de huisarts geweest. Piak kreeg een verwijzing en mag eind november bij de KNO-arts langs. Toen moest ik nog gauw boodschappen doen.
Vanmiddag zijn we met z'n allen bij de brillenwinkels geweest. Er was weinig leuks en hij heeft z'n bril nog maar vanaf februari, dus er komt alleen nieuw glas in. Scheelt weer een hoop geld!
Daarna moesten we nog naar de bieb voor deel 11 van de Grijze Jagers en voor de Kleine Kapitein.

Ik kwam tegelijk thuis met de zuster van de kinderthuiszorg. Lavinia had op de heenweg in de auto haar muts, sjaal, elastiekje en ook haar sonde uitgetrokken. Dus werd tot haar grote verdriet weer een nieuwe ingebracht. En tegelijk kwam ook nog mijn nieuwe wasmachine, waar wel 9 kilo in kan!

Vanavond ga ik even heerlijk uitrusten. Gelukkig kon ik vandaag al heel veel was in twee grote ladingen wegwerken. Hoefde ik niet meer 5 verschillende kleine wasjes te draaien. Kan ik de uitgespaarde energie morgen weer inzetten, als ik met 25 kleuters een wandeling mag gaan maken als verkeersles...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen