Follow by Email

maandag 19 januari 2015

Slaap koala slaap

De laatste weken heb ik een koala in huis. Een hele lieve hoor, maar zolang ik geen buidel heb, ook best een lastige koala. Want Lavinia nadert eindelijk de magische tien kilo en wordt een beetje zwaar om de hele dag rond te dragen. Ze is zo moe, dat ze het liefst op schoot zit of gedragen wordt.
Bovendien weigert ze lief te gaan slapen. Sliep ze eerst twee keer per dag 2 uur, plus een hele lange nacht, nu is het drie keer niks. Overdag een uurtje, na twee uur ploeteren, en 's avonds pas na 21.30. Lavinia wil alleen nog maar staan in bed, ook al valt ze om van de slaap.

Geloof me, we hebben alles geprobeerd. En aangezien ze twee beroerde slapers boven zich heeft, hebben we een zeer uitgebreid repertoire aan trucs en methodes. Van boos tot lief, van laten huilen tot troostvol wiegen, van regelmaat, liedjes en rituelen.

Vanavond had ze eindelijk 37.9 en dan zeg ik dus dat ze koorts heeft. Want normaal zit ze rond de 36.5. (Of onze thermometer deugt niet...) Zetpil erin en na een halfuurtje een koala ronddragen, sliep Lavinia om 20.00 rustig. Ondanks de buisjes, gok ik op een hardnekkige oorontsteking...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen