Follow by Email

zondag 4 januari 2015

Weer gewoon

Gek, ik had zo uitgekeken naar de kerstvakantie. Eindelijk geen school, geen verplichtingen, allemaal gewoon thuis. En nu kijk ik even hard uit naar het einde van de vakantie. Blijkbaar was ik even vergeten dat vakantie niet betekent dat iedereen de hele dag slaapt. Ik was doodmoe toen de vakantie begon en voel me nog weinig beter.

Tiuri heeft vaak moeite met vakantie. Hij mist dan de dagelijkse structuur van school. Uiteraard houden we een heleboel regels wel aan. Zoals om 19.15 naar bed, om 20.15 gaan slapen en pas 7.30 naar beneden sluipen. En belangrijkste moment van de dag: drie-uur-lekkers. Tiuri heeft zich dan ook oneindig verveeld, volgens hemzelf. Als ik zijn lijstje maak, heeft hij een prima vakantie gehad. Twee speeldates, spelletjes, Home Alone kijken met papa en mama en chips tot 's avonds laat, stapels boeken en strips, lego en nog veel meer.

Piak vindt vakantie heerlijk. Hij speelt met vriendjes en vriendinnetjes, gaat gezellig mee naar winkels, ging een avond logeren, hangt op de bank, speelt buiten, kleurt en tekent. Maar hij wil ook graag weer naar school. Ik kan zo genieten van zijn tevredenheid en plezier!

Lavinia heeft ons de meeste energie gekost. Vandaag heeft ze eindelijk weer eens een boterham gegeten. Maar de hele vakantie is ze niet fit geweest. Ze snottert, hoestte lelijk, at nauwelijks en spookte. Het dieptepunt was vorige week, toen ze tot vier uur 's nachts bezig bleef. Er is weinig wat mij zo opbreekt als de hele avond met een hangerig kind zitten en ieder half uur wakker worden. Koorts had ze niet, dus dan moeten ze gewoon uitzieken van dokters. Gelukkig konden we wel extra sondevoeding geven. Gek genoeg is madam daardoor zelfs gegroeid, naar 9300 gram!

Morgen gaat het gewone leven gelukkig weer beginnen. Eigenlijk zou ik nu zelf een week vakantie moeten. Helaas zit dat er voor mij niet in...

1 opmerking:

  1. Hopelijk gedijt iedereen weer bij het vertrouwde ritme, inclusief madammeke! En geven de schooluren jou een beetje ruimte om na te denken waar/hoe je nog meer rustmomentjes kunt pakken. Volhouden maar weer!

    BeantwoordenVerwijderen