Follow by Email

zaterdag 11 april 2015

Kindje boompje beestje

Vandaag knipte ik de nagels van Vlekkie. Ja, van het konijn, heus waar. Nooit gedacht dat ik dát ooit in mijn leven zou doen. Tweedehandskonijnen blijken nog wat bijzondere zorg nodig te hebben. Zo eet het dier momenteel zijn voerbakje niet meer leeg. Verder is hij levendig genoeg, volgens mij. Ik gok dat hij de eerste paar dagen heeft geschrokt omdat hij al tijden honger had...

Ooit heb ik een cactus laten doodgaan. Van droogte. Nu staan er keurig opgekweekte rucola, radijsjes, prei, cherrytomaatjes, broccoli en worteltjes in de tuin. Oké, de kropsla heeft het niet gered, noch de spinazie. Dat lust toch niemand hier, dus niet getreurd. De framboos, de braam en de kruisbes hebben de winter overleefd en lopen al mooi uit.
Vandaag hebben we een moerbeiboom en een perenboom in de voortuin geplant. Tegen de inkijk, voor wat schaduw en om op een dag lekker fruit te kunnen eten. Ik begin er langzaam vertrouwen in te krijgen dat ik iets groens in leven kan houden.

Het bijzonderste vandaag was toch Lavinia op de weegschaal. Ze houdt haar gewicht ongeveer op peil! Ze eet super netjes én gezellig. Nog iedere dag zegt ze zelf 'sonde weg!' en 'pleister weg!' en 'neus mooi!' Er gaan een heleboel calorieën naar binnen, ze heeft regelmatig even verhoging, maar we zijn erg happy met hoe het gaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten