Follow by Email

vrijdag 24 juli 2015

Dat was week twee

Week twee zit er al weer op. En wat voor week!

We hebben opnieuw drie keer zwemles gehad. De jongens hebben dat als vast ritme goed opgepakt en doen braaf hun best. Lavinia vindt het lastiger, want zij wil ook zo graag in het water. Sinds het strand is ze helemaal dol op 'swemme'.

Dinsdag zijn we met z'n allen naar de dierentuin geweest. Piak had een lijstje gemaakt van de dieren die hij in ieder geval wilde zien: ijsberen, olifanten, tijgers, vleermuizen, haaien en zebra's. Lavinia vond het fascinerend, alle dieren uit de plaatjesboeken in het echt zien. Maar toen de tijger voor het raam heen en weer liep, trok ze toch haar teentjes zo ver mogelijk in de wandelwagen...

Donderdag mocht Tiuri mee naar het Archeon. Met een vriendje en zijn moeder. Bijklets-uitje voor de mama's en de jongens hadden ook een fijne dag. Tiuri wil volgend jaar weer en het vriendje wilde blijven logeren. We mogen vaker bijkletsen blijkbaar.

Ik merk dat het vooral mentaal vakantie is. Fysiek mag ik vol aan de bak: huishouden en drie kinderen met hun eigen schema en niveau. Maar ik doe mijn best om alle zorgen los te laten. Ik hoef niet te puzzelen over wat er bij Tiuri op school speelt. De Opvoedpoli start pas eind augustus weer. Lavinia's controle in het ziekenhuis staat in september op de agenda. Piak heeft zijn logeetje gehad.

Pas als ik de sores los kan laten, als ik écht niks hoef, merk ik hoeveel energie dat scheelt. De eerste week was ik vooral verschrikkelijk moe. Nu begin ik een beetje bij te komen. Ik merk dat ik erg binnen mijn eigen gezinnetje blijf. Gewoon wij met z'n vijfjes thuis en dan allemaal happy zijn.
Gelukkig duurt de vakantie lang!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen