Follow by Email

vrijdag 17 juli 2015

Week 1 gehad...

De eerste vakantieweek zit er al weer op zo'n beetje. Want zaterdag en zondag, dan gelden gewoon de weekendregels. Die doen dus niet mee als vakantiedagen.

We hebben drie keer zwemles gehad, van de 13. Tiuri is naar badje 3 gepromoveerd. Vanmiddag zocht ik de enorme stapel papier uit die op de laatste schooldag mee naar huis kwam. In een schrift vond ik een bruine envelop met een uitnodiging voor een partijtje. Oeps, die hadden we dus bijna gemist. 'Neem je zwemspullen mee.' Blijkbaar doen ze in groep 6 dus inderdaad zwemfeestjes. Ik was opeens extra blij met al die zwemlessen die gepland staan!

Tiuri blijft ook heel gemotiveerd hardlopen. Vanavond hebben we les 6 gedaan. Van de 30. Ik ben vaak 's avonds eigenlijk te moe, dus ik ben ontzettend trots dat ik me laat meeslepen door zijn inzet. Wie weet wat we aan het eind van de vakantie kunnen!

Piak is vooral moe. Van de logé, want ze hebben alles uit die twee dagen gesleept wat er in zat. Bloemen plukken, véél met de my little ponies spelen, strijkkralen, heksensoep maken, op het logeerbed springen, buiten rennen en krijten, kleuren, pannenkoeken eten, films kijken en nog meer.
Piak is ook moe van de zwemles. En van het strand. Want donderdag gingen we nogmaals. Nu zonder papa, maar met zn hartsvriendinnetje, haar broertje en haar moeder. Reuze gezellig, met zn zevenen in de auto. Zelfs frietjes-uit-het-raam gegeten met z'n allen op de terugweg!

We hebben daarnaast ook de controle bij de tandarts gehad. De jongens hadden gelukkig geen gaatjes. Lavinia vast ook niet, maar die weigerde haar mond open te doen. Ze ging zelfs niet hard huilen. Madame hield haar lippen stijf op elkaar en de tranen stroomden over haar wangetjes. Het arme kind vond die witte jassen en die stoel zo eng!

Ik ben benieuwd hoe ik er over vijf weken over denk, maar voor nu vind ik de vakantie heerlijk. Sterker nog, ik ben blij dat ik niet het hele huis in de auto hoef te proppen, uren in de auto moet zitten, een tent moet opzetten en dan duizend activiteiten hoef te ondernemen. Of als ander uiterste, alle benodigdheden voor iedereen in een mini-tas stoppen, drie kinderen zoet houden in het vliegtuig en dan in een bloedheet land iedereen iedere avond in slaap proberen te krijgen.
Mijn eigen huis, mijn eigen bed, rust en ruimte, heerlijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen