Follow by Email

zaterdag 11 juli 2015

Zomervakantie

De afgelopen periode had ik blogvakantie. Mijn hoofd stond er niet naar. Ik wist niet wat ik wel of niet ging zeggen. De tijd en de prioriteit ontbrak. En nog meer van dat soort redenen.
Maar nu is het vakantie en kies ik zes weken lang een andere insteek voor mn blog. Vakantie is namelijk hard werken voor veel ouders. Wie weet doet iemand z'n voordeel met onze ervaringen!
Piak vindt vakantie heerlijk. Die speelt en rommelt en vermaakt zich uitstekend.
Tiuri ziet zes weken vakantie als een groot zwart gat, vol verveling.
Lavinia slaapt niet in een ander bed en heeft nog een lange middagdut nodig elke dag.
We besloten rustig aan te doen en lekker thuis te blijven. Maar hoe kom je dan die zes weken zonder normale structuur door? Wel, met vakantiestructuur.
Een vriendin tipte me om een vakantieslinger te maken. Dus maakte ik van vouwblaadjes, touw en een pen een mooie slinger.
Iedere zaterdag paars, iedere zondag rood, dan vijf werkdagen in één kleur. Per week koos ik een andere kleur, zodat Piak snel kan zien of iets in de roze of de blauwe week is, bijvoorbeeld. Op ieder blaadje zette ik de dag en de datum.
We gaan dit jaar veel zwemles doen in de vakantie. Drie keer per week, in vier weken. Biedt een mooie structuur. Die schreef ik dus alvast op.
Veder zijn er thema-weken in de maak. Daar schrijf ik vast nog over.
Om de vakantie goed te beginnen, gingen we vrijdagmiddag naar het strand. Lavinia was er nog nooit geweest en genoot! Tiuri mopperde nauwelijks en genoot dus ook. Piak zei dat hij nog wel tien keer wilde. Het liefst zou hij de tent óp het strand zetten en blijven slapen! Zon, zand, frietjes, het was helemaal goed.
Wij zijn er klaar voor!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten